Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł promocyjny

26 sierpnia 2019

BIOFITON KrioFitoTabletki ”powrót do przyszłości„ ( back to the future )
Regeneracja po wysiłku jest równie ważna jak sam trening!

223

W poprzednim artykule przedstawiliśmy przyszłość suplementów diety, kriogeniczne mielenie materiału roślinnego. Technologia piątej generacji zapewnia 100% biodostępność, umożliwiając pełną bioaktywność poprzez ekstrakcję i wchłanianie w żołądku i jelitach. Przenosi w przyszłość wypróbowane i przetestowane tradycyjne środki stosowane w starożytnej medycynie, działając tak intensywnie jak koncentraty.

Ten artykuł udowadnia, że trening i regeneracja po nim mają takie samo znaczenie.

Nasze produkty Biofiton pomagają w obydwu przypadkach.

  • Rozwój medycyny w ciągu ostatniego stulecia ratuje życie. Suplementy diety Biofiton uzupełniają środki medyczne.
  • Składniki odżywcze w suplementach diety Biofiton, w zrównoważonej diecie, są skutecznie wchłaniane i działają jak koncentrat.
  • Suplementy diety Biofiton, wraz z intensywną dietą sportową, wspomagają proces treningu i regeneracji.

R e k l a m a

Sportowcy trenują do granic swoich możliwości fizycznych i nerwowo-emocjonalnych. Trenerzy wiedzą, jak planować szkolenia i systemy żywienia. Posiadają szeroką wiedzę na temat: fizjologii, medycyny, biologii, diety i suplementów. Poprawa fizyczna wynika z optymalnego wysiłku i regeneracji po treningu, połączonego z prawidłowym odżywianiem.

Regeneracja w sporcie jest równie ważna jak trening, bo przecież osiągnięcie wyników nie jest możliwe tylko poprzez zwiększenie objętości i intensywności treningu. Im szybciej organizm się regeneruje, tym skuteczniejszy jest intensywny trening sportowca bez utraty zdrowia. Ciało ma zdolność dostosowywania do zmieniających się warunków. Powrót do zdrowia można przyspieszyć zarówno naturalnie, racjonalizując rutynowe ćwiczenia, jak i stosując środki pomocnicze, które stymulują te procesy.

Środki pomocnicze opierają się na połączeniu:

  • specyficznego efektu mającego na celu szybką eliminację zmęczenia spowodowaną intensywnym treningiem, oraz
  • stosowania środków regeneracyjnych (suplementów) w celu wzmocnienia właściwości ochronnych i adaptacyjnych naszego organizmu.

Zdolność adaptacyjna naszego organizmu jest ograniczona. Nie zawsze jest on w pełni zdolny do przystosowania się do pewnych warunków środowiskowych, w tym wysiłku fizycznego. Liczne badania morfologiczne, biochemiczne i fizjologiczne wskazują, że wysoka aktywność fizyczna przyczynia się do znaczących zmian we krwi, tkankach i narządach. Przy intensywnym wysiłku fizycznym wielu sportowców odnotowuje załamanie mechanizmów adaptacyjnych. W rezultacie podczas irracjonalnej aktywności fizycznej rozwijają się stany przed patologiczne i patologiczne, prowadzące do:

  1. Zmęczenia, czyli przejściowego spadku wydajności (aktywność funkcjonalna), wynikającego z intensywnej aktywności mięśni i stresu emocjonalnego. Rozwój zmęczenia ma dwie fazy:
    - kompensacja lub utajone zmęczenie, obserwowane jako stres wegetatywny i brak energii (nie wpływa na zdrowie);
    - dekompensacja lub pozorne zmęczenie nie do pokonania, gdy sportowiec nie może kontynuować treningu. Ciało doświadcza znaczących zmian fizjologicznych i biologicznych.

    Zmęczenie biologiczne jest ochronnym mechanizmem fizjologicznym. Jest to sygnał ostrzegawczy zapewniający ochronę całego układu nerwowego. Zmęczenie jest ważne dla poprawy rozwoju ciała, ponieważ zwiększa jego funkcjonalność. Z powtarzającym się zmęczeniem związane są zmiany adaptacyjne w działaniach różnych systemów. Ciało mobilizuje swoje rezerwowe możliwości i super kompensację, zwiększa tolerancję poziomu zmęczenia.
     
  2. Przepracowania, czyli dłuższego niż zwykle utrzymywania się zmęczenia po wysiłku. Przepracowanie prowadzi do pogorszenia stanu zdrowia i snu, a także wywołuje niestabilne nastroje. Wydajność pozostaje bez znacznego spadku, ale występują zauważalne trudności prowadzące do zmniejszenia wskaźnika siły, pogorszenia koordynacji i dłuższych okresów regeneracji.
     
  3. Przetrenowania, które jest już patologicznym przeciążeniem organizmu postrzeganym jako zmiany w:
    - ośrodkowym układzie nerwowym;
    - sferze wewnątrzwydzielniczej (głównie korze nadnerczy i przysadce);
    - różnych funkcjach organów i układów.
     
  4. Przewlekłego stresu fizycznego, czyli dysfunkcji narządów i organizmu spowodowanych intensywnym przeciążeniem treningowym. Wynika on z niezgodności (niedopasowania) możliwości ciała do sprostania wymaganemu wysiłkowi. Istotny jest również stosunek wysiłku fizycznego do psychicznego, ponieważ połączone działania niepożądane mogą wystąpić przy stosunkowo małych wartościach. Jego formy to:
    - ostre przeciążenie fizyczne – stan rozwijający się podczas lub natychmiast po pojedynczym wysiłku, który jest nadzwyczajny dla stanu funkcjonalnego organizmu – prowadzi do upośledzenia funkcji;
    - przewlekłe przeciążenie fizyczne – występuje, gdy wysiłek przekracza poziom funkcjonalny i upośledza funkcje regulacyjne centralnego układu nerwowego. Wynika to z nieodpowiednich procesów regeneracji. Przewlekłe przeciążenie fizyczne może pojawić się już w trakcie lub bezpośrednio po treningu lub wysiłku konkurencyjnym.

Wysiłek fizyczny i regeneracja to dw...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy