Dołącz do nas

Body Challenge

Autor Bielski Maciej

Dwubój dla amatorów, czyli co zyskam, ćwicząc podnoszenie ciężarów

W tym materiale rozwiejemy nieco wątpliwości, pokazując zalety stosowania każdej z technik, które są doskonałym narzędziem do usprawniania oraz poprawy siły, mocy i eksplozywności.

Zaczynając od poprawy koordynacji ruchowej oraz wzorców angażowania kolejnych grup mięśniowych przy złożonych ćwiczeniach, należy wskazać, że dwubój wymaga równowagi, wyczucia czasu oraz gibkości, która przyda się każdemu – niezależnie czy nowy adept ćwiczy rekreacyjnie na siłowni i lubi grać w siatkówkę plażową, czy ma zamiar poćwiczyć amatorsko podnoszenie ciężarów. Dodatkowo, jeśli wybieramy odpowiednie zestawy ćwiczeń i ich połączenia, mamy pod ręką bardzo dobre narzędzie do budowy masy mięśniowej i kondycji. Jeśli myślicie, że nie da się zrobić kondycji na sztandze, to jesteście w wielkim błędzie.

Trening dwubojowy możemy podzielić na dwie części – aspekt techniczny oraz siłowy, techniczny idzie na pierwszy ogień i należy go szlifować poprzez dużą powtarzalność z naciskiem na poprawne wykonanie. Aspekt siłowy będzie na drugim planie, ale jest on niezwykle ważny. Kiedyś na zajęciach na...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 94% treści i 6 zdjęć