Dołącz do czytelników
Brak wyników

Odżywianie i suplementacja

14 sierpnia 2020

NR 29 (Sierpień 2020)

Przekąski dla sportowców

37

Co zjeść przed ciężką aktywnością fizyczną i czym się nagrodzić lub wspomóc regenerację na koniec treningu?

Połączenie wszystkich makroskładników, czyli białek, węglowodanów i tłuszczy to najlepsze z możliwych śniadań przed długą aktywnością o średniej intensywności. Również idealnie sprawdzi się jako przekąska podczas przystanków. Banana nikomu nie trzeba przedstawiać, bo bardziej zasobnego w potas i węglowodany złożone owocu nie ma! Pamiętaj, że im bardziej dojrzały, tym więcej cukrów prostych zawiera, więc lepiej, żeby nie był jeszcze brązowy. Jajo to bogactwo aminokwasów, białko wzorcowe. Mąka dostarczy węglowodanów wolno przyswajalnych, cynamon wspomoże proces trawienia, a olej kokosowy dostarczy tłuszczów nasyconych, które podczas długich dystansów stanowią podstawowe paliwo energetyczne.

POLECAMY

Racuchy bananowo-cynamonowe

 

Banan 200 g 1 duża sztuka 120 kcal
Jajo 50 g 1 sztuka 60 kcal
Mąka razowa/ryżowa/
/owsiana/
gryczana/jaglana
40 g 4 łyżki 139 kcal
Cynamon 3 g 1 łyżeczka 7 kcal
Olej kokosowy/
/rzepakowy rafinowany
5 g łyżeczka 43 kcal
Dżem owocowy
niskosłodzony
20 g 2 łyżeczki 31 kcal


Sposób przygotowania: Banana i jajko zblendować lub rozgnieść banana widelcem i wymieszać z jajkiem, następnie z mąką i cynamonem. Ciasto powinno być gęste, w razie potrzeby dosypać nieco mąki. Smażyć na oleju. Podawać z owocami i ulubionymi dodatkami.

Kulki orzechowo-czekoladowe


„Kulki mocy” o przedłużonym uwalnianiu to bogactwo w zasadzie wszystkich składników energetycznych i odżywczych w jednym daniu. 100 g daktyli to aż 54 mg magnezu i blisko 700 mg potasu! Do tego smakowite źródło cukrów prostych. Nasiona lnu i orzechy włoskie zasobne są w przeciwzapalne kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, które również korzystnie wpływają na wydolność organizmu. Kakao za sprawą teobrominy delikatnie pobudza organizm, a wiórki kokosowe, podobnie jak olej kokosowy, dostarczą nasyconych kwasów tłuszczowych. 
 

Daktyle suszone 35 g 7 sztuk 87 kcal
Kakao w proszku 5 g 1 łyżeczka 22 kcal
Nasiona lnu 10 g 2 łyżeczki 50 kcal
Orzechy włoskie 20 g 5 sztuk 129 kcal
Woda 10 g 1 łyżka 0 kcal
Wiórki kokosowe 10 g 2 łyżeczki 61 kcal


Sposób przygotowania: Daktyle posiekać na kawałki, przełożyć do blendera. Dodać orzechy, nasiona lnu i kakao, wszystko zmiksować. Wyłożyć zmiksowane bakalie na talerz, dodać trochę gorącej wod...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Body Challenge"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Szybki wgląd do filmów instruktażowych oraz planów treningowych i dietetycznych
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy