Dołącz do nas

Body Challenge

Autor Sobczak Zuzanna

Przygotowanie do sezonu zimowego – budowa planu treningowego i dobór ćwiczeń

O zaplanowanym narciarstwie nasi podopieczni przypominają sobie najczęściej na dwa tygodnie przed wyjazdem, w lepszym wypadku na miesiąc przed. Kto bowiem dzisiaj ma głowę myśleć o tak „trywialnych sprawach” jak przeciwdziałanie kontuzjom? Wraz z rozpoczęciem jesieni zwracam szczególną uwagę na tych moich podopiecznych, którzy zaplanowali zimowe szaleństwa i od początku września wplatam w zajęcia szereg ćwiczeń mających za zadanie uchronić ich przed urazami na stoku. W chwili gdy macie w rękach bieżący numer czasopisma, mam nadzieję, że otacza Was piękna, biała zima i macie już pierwsze zjazdy w sezonie za sobą. Przypomnijmy sobie zatem, na co szczególnie zwrócić uwagę, przygotowując się do sezonu zimowego.

Najczęstsze urazy zimą to uszkodzenia ścięgien i więzadeł, skręcenia, zwichnięcia stawów oraz złamania kości i stłuczenia. Ponadto badania wskazują, że około 10–20% wszystkich urazów to urazy głowy,...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 89% treści i 12 zdjęć

Podstawowy

Dieta dla aktywnej mamy, czyli jak wrócić do formy po ciąży

Zawsze smukła, wysportowana sylwetka, trzymanie diety całą ciążę, ćwiczenia i spacery. Świadoma praca nad własnym ciałem, by po ciąży móc chwalić się dobrą formą oraz smukłą sylwetką. Pojawia się dziecko, obowiązki, wstawanie w ...
Podstawowy

Przygotowanie motoryczne w treningu personalnym

Jesteśmy jak dotychczas pokoleniem z najlepszym dostępem do informacji, a zarazem najbardziej przestymulowanym, które bardzo mocno pracuje nad sprawnością fizyczną. Jest to modne i w trendach – a pośrednio wpływa także na to – jak dana osoba jest także postrzegana w społeczeństwie.