Dział: Odżywianie i suplementacja

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Żywienie piłkarzy nożnych

Piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu na świecie. Jest częścią życia miliardów ludzi, zarówno czynnie uczestniczących w sporcie, jak i biernie obserwujących [1]. Wraz z rozwojem dyscypliny rozwinął się także biznes, w którym obecnie wartość rynkowa jednego dwudziestoletniego piłkarza wycenia się nawet na 200 mln euro [2]. W profesjonalnym sporcie o zwycięstwie lub porażce mogą decydować detale, których zaniedbanie kosztować będzie nie tylko ogromne pieniądze, ale także utratę możliwości zapisania się na kartach historii. Dlatego też coraz częściej w profesjonalnym futbolu zwraca się uwagę na aspekty pozasportowe, jednak niezwykle istotne, takie jak odpowiednie żywienie zawodników i zawodniczek.

Czytaj więcej

Zapotrzebowanie energetyczne w triathlonie

Triathlon od dłuższego czasu staje się coraz bardziej popularny. Kolejne sukcesy, jakie odnoszą nasi reprezentanci, bardzo mocno popularyzują ten sport w Polsce. Nie można nie wspomnieć o ostatnich sukcesach, np. Roberta Karasia, który ponownie dokonał niemożliwego, został Mistrzem Świata 2019 i nowym rekordzistą świata na dystansie podwójnego Ironmana.

Czytaj więcej

Żywienie w okresie przedstartowym

Podstawową zasadą obowiązującą w żywieniu przedstartowym – zarówno w skali godzinowej, jak i dniowej – jest stawianie na to, co sprawdzało się najlepiej podczas treningów. Nie zaleca się eksperymentowania z nowymi dla nas pokarmami w krótkim okresie od rozpoczęcia wyścigu. Tyczy się to również przyjmowania suplementów, a także ich dawek. Jednym słowem – to, co będziemy jeść w protokole przygotowującym do startu, powinno być wybrane już dużo wcześniej.

Czytaj więcej

Substancje spalające tłuszcz

Dziś często stawiamy sobie pyta- nie: jak być sprawniejszym, wyglądać lepiej, szybciej budować mięśnie i – może przede wszystkim – jak szybciej zlikwidować tłuszcz? Wiele osób stosowało i stosuje przeróżne substancje przyśpieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Producenci prześcigają się w tworzeniu magicznych formuł na zredukowanie nadmiaru tłuszczu. W dzisiejszym artykule poznamy najskuteczniejsze suplementy, które wspierają naszą nierówną walkę z niechcianą tkanką tłuszczową.

Czytaj więcej

Kolagen – czy jego wykorzystanie możemy traktować jako anti-aging?

W czasie wielu lat intensywnych treningów wielokrotnie zmagamy się z dolegliwościami bólowymi stawów. Warto zaznaczyć, że w dużej części dotyczą one odwodnienia i zaburzonej pracy taśm anatomicznych. Skutkiem takich przypadłości mogą być problemy bólowe kolan, bioder, barków i pozostałych stawów ciała. Specjaliści przyznają, że ponad 80% dolegliwości kostno-stawowych ma swoje podłoże w zaburzeniach pracy i struktury powięzi. Niekiedy jednak faktycznie mamy do czynienia z kłopotami dotyczącymi syntezy kolagenu w organizmie. Czym jest ten związek i jaką rolę pełni w naszym ciele? O tym dowiecie się z lektury tego artykułu.

Czytaj więcej

Algi morskie

Algi morskie, takie jak spirulina i chlorella, to bardzo popularne i ciekawe glony, szczególnie w kontekście suplementacji prozdrowotnej. Bardzo wyraźnie mówi się o ich zastosowaniu oraz szerokim wpływie na zdrowie, jednak co na to badania naukowe? Czy te twierdzenia są uzasadnione?

Czytaj więcej

Zastosowanie azotanów w sporcie

Każda osoba uprawiająca zawodowo czy też hobbystycznie daną dyscyplinę sportową dąży do tego, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty dzięki przeprowadzanym jednostkom treningowym.

Czytaj więcej

Infekcje bakteryjne

O bakteriach czy też grzybach pisaliśmy na łamach naszego magazynu wielokrotnie. Temat mikroflory jelitowej oraz jej wpływu na ludzkie zdrowie czy też na efekty treningowe jest bardzo szeroki, codziennie publikowane są nowe badania naukowe, dostajemy coraz więcej dowodów pozytywnego wpływu bakterii na zdrowie. Czy jednak wszystkie bakterie są dla nas korzystne? Co się dzieje, gdy dojdzie do infekcji szczepem, który jest silnym patogenem?

Czytaj więcej

Oleje i susze konopne

Konopie i produkty, których są składnikiem, stają się coraz bardziej popularne. Obecnie można legalnie zakupić olejki i susze z CBD, zatem coraz więcej osób korzysta z tych substancji. Jak konopie wpływają na organizm? Dlaczego zawodnicy sportów walki często korzystają z marihuany? O tym w artykule.

Czytaj więcej

Mangan - zdrowe kości

Kiedy myślimy o zdrowych kościach, najczęściej pierwszym skojarzeniem jest wapń. Prawda jest jednak taka, że na zdrowie kości wpływa również szereg innych witamin i minerałów, między innymi witamina D3, K2 czy właśnie mangan. Choć jest niedoceniany, pełni szereg ważnych funkcji, jeśli chodzi o prawidłowe funkcjonowanie układu kostnego.

Czytaj więcej

Niedobory żelaza w sporcie

Niezależnie od tego, czy mówimy o osobie zawodowo zajmującej się sportem czy o amatorze – intensywne treningi mogą wyczerpać zapasy żelaza i narazić na ryzyko rozwoju niedokrwistości z niedoboru tego mikroelementu. W dzisiejszym świecie fitness możemy zaobserwować próbę polepszenia rezultatów sportowych i samopoczucia na treningu poprzez inwestowanie w szereg suplementów dla sportowców, a zapominamy o podstawach!

Czytaj więcej

Żywienie i suplementacja w biegach górskich ultra

Od kilku lat w naszym kraju bieganie zyskuje na popularności, coraz więcej osób podejmuje się tej aktywności fizycznej. Zaczynając od miejskich joggingów, przez proste biegi na 5 i 10 km, w miarę zaawansowania wiele osób ukończyło już swoje pierwsze półmaratony i maratony. W poniższym artykule jednak skupimy się na bieganiu, które dotyczy tras dłuższych od maratonu (42,195 km) odbywających się najczęściej na terenach wyżynnych i górskich.

Czytaj więcej