Dział: Odżywianie i suplementacja

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Herbata Pu-erh

W Polsce herbata jako napar jest napojem dość popularnym wśród społeczeństwa. Pijemy różne herbaty - zarówno gorszej jakości - torebkowe, jak i herbaty jakościowo dobre, kupowane „na wagę” w specjalistycznych sklepach. Najpopularniejsze rodzaje herbaty to czarna, zielona czy Earl Grey. W artykule skupimy się na herbacie Pu-erh, która swoim indywidualnym, ziemistym smakiem intryguje smakoszy herbat.

Czytaj więcej

Żywienie okołotreningowe

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że jedzenie jest istotne – nie tylko jako element niezbędny do przeżycia, ale też jako paliwo, które ma nas zasilić na każde 16 godzin ciężkiej pracy. Jednak czy zwracamy taką samą uwagę na timing tego, co jemy szczególnie w przypadku, kiedy należymy do osób aktywnych, a przecież wiemy, że czytelnicy naszego magazynu to elita wśród osób aktywnych?

Czytaj więcej

Rola magnezu w kontekście skurczów mięśni

XXI wiek to epoka sprzeczności. Z jednej strony liczy się bycie: stronger, better, faster, a z drugiej, wraz z wysokim poziomem stresu psychicznego i fizycznego, pojawia się źle dobrana dieta oraz brak czasu na odpowiednią aktywność ruchową. Niedobory witamin i pierwiastków pogłębiają się, podobnie jak ilość pracy oraz długość listy zadań do wykonania na co dzień.

Czytaj więcej

Dieta roślinna w sporcie

„Ale skąd Ty bierzesz białko?” – to chyba jedno z naj- częściej zadawanych py- tań osobom, które są na dietach wegetariańskich i regularnie trenują. Diety roślinne są coraz bardziej popularne i znajdują wielu zwolenników, mimo to dalej wzbudzają kontrowersje. Wiele mitów dotyczących diet bezmięsnych jest bardzo mocno zakorzenionych w społeczeństwie.

Czytaj więcej

Piperyna

Piperyna to substancja będąca organicznym alkaloidem piperydynowym, występującym przede wszystkim w owocach pieprzu czarnego, z którym jest głównie kojarzona. Znajdziemy ją także w pieprzu zielonym i białym, choć procentowo znacznie mniej niż w czarnym.

Czytaj więcej

Ostropest plamisty (Silybum marianum; St. Mary’s thistle, Milk thistle)

Ostropest pochodzi z regionów Morza Śródziemnego, a obecnie znajduje się już na całym świecie. Jest roczną lub dwuletnią rośliną, „krewnym” mniszka lekarskiego i karczocha. Od dwóch tysięcy lat stosuje się go w leczeniu zaburzeń wątroby. Dziś również jest wykorzystywany w leczeniu schorzeń wątroby i dróg żółciowych, depresji, cukrzycy, zaburzeń miesiączkowania, a także jako środek skuteczny w leczeniu zatruć, np. alkoholem czy toksynami.

Czytaj więcej

Dieta i suplementacja w kontuzjach

Pisząc o sporcie, wskazujemy na korzyści, które wynikają z aktywności. Skupiamy się na tym, jak wykorzystać optymalnie treningi, dobieramy suplementację oraz dietę tak, aby maksymalizować efekty sylwetkowe oraz osiągi sportowe – zmniejszając w ten sposób ryzyko wystąpienia kontuzji oraz przyśpieszając regenerację. Co jednak, gdy przekroczymy bariery swojego organizmu, zrobimy o jeden trening za dużo lub w wyniku gorszego skupienia doprowadzimy do kontuzji?

Czytaj więcej

Analiza badań - spożywanie glutenu przez sportowców

Gluten to mieszanina białek roślinnych – gluteiny i gliadyny. Jego źródłem są przede wszystkim różnego rodzaju zboża. Wielu sportowców zaprząta sobie głowę, zastanawiając się nad eliminacją tego składnika pokarmowego. Jak dowodzi większość badań naukowych – niepotrzebnie.

Czytaj więcej

Sposoby na utrzymanie formy zimą

Nachodzi zima. Czas, który jest sprawdzianem dla naszego układu odpornościowego. Okres zimowy wcale nie musi być porą ciągłych przeziębień, katarów czy zwolnień lekarskich. Dla nas specjalistów dobra forma zimą, jak i w każdym innym czasie, jest na wagę złota, ponieważ od niej zależą nasze wyniki w pracy. Dla naszych podopiecznych to również klucz dla zachowania regularności spotkań z nami oraz dla utrzymania poprawy podczas procesu wdrażania zmian. Dlatego warto znać rozwiązania, które zapewnią nam dobrą formę zimą.

Czytaj więcej

Żywienie i suplementacja w triathlonie

W ostatnim czasie hasła Triathlon, Karaś, kosmos bardzo często przewijały się w rozmowach osób związanych z różnymi dyscyplinami sportu i w mediach, a sam triathlon stał się „modny”.

Czytaj więcej

Nowości ze świata dietetyki i suplementacji

Dietetyka jest dziedziną nauki, która nieustannie rozwija się i szuka nowych rozwiązań, które pomogą w budowaniu lepszej kondycji, wytrzymałości, siły lub – po prostu – przy- czynią się do pokonania problemów metabolicznych, skutkując w efekcie wypracowaniem sylwetki na miarę gladiatora XXI wieku.

Czytaj więcej

Stres oksydacyjny w życiu sportowca

Wyżej, szybciej, mocniej – tak można scharakteryzować potrzeby atletów w XXI wieku. W zależności od tego, jaką dyscyplinę reprezentujesz, zawsze chcesz być lepszy niż konkurencja, lepszy niż Twój poprzedni wynik z ostatniego roku, miesiąca, a nawet tygodnia. Podstawą stawania się lepszym jest postęp. Jednak problem pojawia się, kiedy całe nasze działania nastawione na progres zaczynają przynosić regres – zamiast stawać się lepszym, jesteś z treningu na trening coraz słabszy, wolniejszy i mniej dokładny.

Czytaj więcej