Dział: Odżywianie i suplementacja

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o argininie i boosterach NO

Rola aminokwasów stanowi niezwykle ciekawe zagadnienie w dziedzinie dietetyki klinicznej i sportowej. Oprócz swoich standardowych funkcji odżywczych i wspierających budowę enzymów, hormonów i przeciwciał możemy wskazać ich istotny wpływ na fizjologię organizmu, wliczając w to kontrolę przepływu krwi oraz wiele innych aspektów. Takim aminokwasem jest właśnie arginina, zaliczana do tak zwanych stymulatorów wydzielania tlenku azotu. Zapraszam zatem do -zgłębienia działania tego niezwykłego środka. Dowiecie się, jak ten dotychczas dedykowany dla kulturystów środek może wspomóc regenerację organizmu oraz z powodzeniem może być używany do zwalczania chorób metabolicznych.

Czytaj więcej

Naturalne sposoby podniesienia poziomu testosteronu w organizmie

Testosteron jest męskim hormonem płciowym, jednak występuje u obu płci. Produkowany jest głównie w jądrach u mężczyzn i przez jajniki u kobiet. Ten hormon steroidowy w organizmie pełni wiele funkcji, wpływając na rozwój seksualny i typowo męskie cechy, skład ciała czy zachowanie. Niestety w dzisiejszych czasach duża część społeczeństwa (szczególnie młodych panów) cierpi na niedobory tego hormonu, co wiąże się z przykrymi dolegliwościami, m.in. brakiem popędu  seksualnego, depresją czy problemami z budową jakościową masy mięśniowej. Jak więc naturalnie podwyższyć poziom testosteronu i zwiększyć jakość swojego życia?

Czytaj więcej

Podstawowe wytyczne żywieniowe w sportach drużynowych

Sporty drużynowe, takie jak: siatkówka, piłka nożna, piłka ręczna czy koszykówka, mają charakter wysiłku interwałowego. Oznacza to zmienną intensywność wysiłku. Piłka siatkowa cechuje się grą fragmentaryczną, toczącą się od gwizdka do zakończenia akcji. W przypadku koszykówki oraz piłki  ręcznej wysiłek jest w większej mierze beztlenowy z uwagi na większą liczbę ostrych zrywów, przyspieszeń, sprintów. W piłce nożnej możemy zaobserwować wysiłek aerobowy – biegi, marsz, ale również beztlenowe sprinty.

Czytaj więcej

Odżywka białkowa – najczęściej stosowany suplement diety

W XXI wieku na półkach z suplementami stoi coraz więcej produktów, szczególnie tych, których głównym działaniem jest wspieranie zdrowia oraz wszelkich innych komponentów z nim związanych – układ nerwowy, układ immunologiczny czy układ kostny. Jednak jeden produkt niezmiennie znajduje swoje miejsce w kanonach suplementacji i znany jest niemal wszystkim adeptom treningu  siłowego, fitness lub szeroko pojętej aktywności fizycznej. Odżywki białkowe stają się suplementem, który pomaga urozmaicić dietę w pełnowartościowe białko w czasach, kiedy szybciej, mocniej, lepiej wydaje się być mottem przewodnim Jana Kowalskiego.

Czytaj więcej

Probiotyki wieloszczepowe – zastosowanie w dieto terapii sportowców

Uporczywe wzdęcia, zaparcia albo biegunki, bóle brzucha, uczucie pełności, nieświeży oddech, bezsenność, słaba odporność na stres, problemy z nastrojem, pamięcią i koncentracją, trudności z redukcją masy ciała, stany zapalne, słaba odporność, alergie i nietolerancje pokarmowe – te wszystkie objawy (i wiele innych) mogą świadczyć o zaburzonej mikroflorze jelitowej. Współcześnie  nasza mikroflora jelitowa jest inna niż u naszych babć czy dziadków. Obecny styl życia, dieta, stres czy leki – to wszystko sprawia, że pożyteczne bakterie giną, co ma poważne konsekwencje dla naszego zdrowia.

Czytaj więcej

Kwasy tłuszczowe EPA i DHA a potencjał do Zachowania suchej masy mięśniowej

Odniesienie sukcesu w sportach sylwetkowych, takich jak kulturystyka, lub w szeroko pojętej redukcji tkanki tłuszczowej rządzi się podobnymi prawami co gromadzenie bogactwa. Wszystkie te przypadki wymagają poświęcenia, oddania i stałego baczenia na szczegóły – chyba że ktoś ma tyle szczęścia, że urodził się z fantastycznymi genami lub siedmiocyfrową lokatą w banku. Nic, tylko pozazdrościć. Jednak tak samo jak w przypadku wielu treningów personalnych lub planu żywienia i suplementacji,  musimy pamiętać, że zazwyczaj nie wcielamy tych zasad dla genetycznych „freaków” tylko dla zwykłych ludzi, których metabolizm rządzi się innymi prawami.

Czytaj więcej

Sen – podstawowy element zdrowego ciała i ducha

Dietetyka jest dziedziną, która rozwija się w zawrotnym tempie. Codziennie spotykamy się z nowym odkryciami. Trendy żywieniowe migrują od Low do High Carb, półki suplementacyjne uginają się, a pacjenci stawiają sobie jedno proste pytanie – jak żyć? My, dietetycy, nie znamy jednoznacznej  odpowiedzi na to pytanie, ale w jednym punkcie wszyscy się zgadzamy – zadbajmy o podstawy, potem możemy mówić o całej reszcie.

Czytaj więcej

Suplementacja – Miedź, Biotyna, Witamina E

Gdy rozpoczyna się aura sezonu jesienno-zimowego i zaczyna otaczać nas coraz więcej przeziębionych i mocno osłabionych osób, wtedy instynktownie zaczynamy myśleć o naszej odporności oraz kondycji organizmu. Szukamy sposobów na jej wzmocnienie, szukamy odpowiednich dla nas suplementów. Podświadomie wiemy, że tylko mocny układ odpornościowy może nas chronić przed chorobami.

Czytaj więcej

Suplementy dla sportowców – kiedy mogą szkodzić?

Suplementowanie różnego rodzaju środków jest obecnie nieodzownym elementem diety większości sportowców. Również osoby mniej aktywne fizycznie często sięgają po różnego rodzaju suplementy bardziej oraz mniej potrzebne.

Czytaj więcej

10 najczęstszych błędów żywieniowych nieświadomie popełnianych przez ćwiczących na początku współpracy z trenerem personalnym

Drodzy Trenerzy, myślę, że większość z Was podczas pracy w swoim zawodzie zetknęła się z mniej lub bardziej pomysłowymi podopiecznymi, którzy wykazywali się bardzo dużą kreatywnością dotyczącą tego, jak powinna wyglądać ich dieta w momencie rozpoczęcia przygody z siłownią lub innym treningiem.

Czytaj więcej

Niezbędne makro- i mikroelementy a substancje antyodżywcze cz. 2

Nawiązując do pierwszej części artykułu zamieszczonej w poprzednim numerze „Body Challenge”, przyjrzymy się innym składnikom antyodżywczym. Moim zamiarem nie jest dyskredytowanie całych grup roślinnych, lecz podanie informacji, które będą pomocne w świadomym ich spożywaniu,  z wykorzystaniem technik, które pomogą zminimalizować straty wartości odżywczych i jednocześnie dobrze wykorzystać ich działanie prozdrowotne. Należy pamiętać, że substancje te jedzone w niewielkiej ilości mogą mieć działanie prozdrowotne, natomiast stosowane w nadmiarze utrudniają przyswajanie związków odżywczych, a w dużych dawkach mogą się okazać szkodliwe.

Czytaj więcej

Colostrum zwiększa szczelność bariery jelitowej

Nieszczelnym jelitem nazywa się stan, w którym przez uszkodzony lub nieszczelny z innego powodu nabłonek błony śluzowej jelit do organizmu – przedostają się masowo zbyt duże składowe treści pokarmowej. Mogą to być niestrawione łańcuchy białek, tłuszcze a także szkodliwe drobnoustroje, grzyby i inne antygeny. W zdrowym organizmie elementy te nie przenikają w znacznych ilościach przez naturalną barierę jelito – krew. W sytuacji takiej mówimy o zachowaniu szczelnej bariery jelitowej, w której bakterie, niestrawione makroskładniki pokarmowe oraz inne cząsteczki powodujące aktywację układu odpornościowego pozostają w jelicie i nie penetrują do krwiobiegu. W świetle najnowszych badań okazuje się, że najwyższej jakości colostrum jest niezwykle skuteczne w przywracaniu i utrzymaniu szczelności bariery jelito – krew.

Czytaj więcej