Dział: Podejmij wyzwanie

Kategoria
Sortowanie
Data dodania Najczęściej czytane

Wszystkie: Zaznacz / Odznacz

Rosyjska joga

Jeśli wszystko co masz, to młotek – każda przeszkoda zaczyna wyglądać jak gwóźdź. Na szczęście nie zawsze jesteśmy skazani na używanie tylko jednego narzędzia w jednym celu. Kreatywność ludzi naprawdę nie zna granic i dużo pozornie prostych narzędzi ma wiele zastosowań.

Czytaj więcej

The deadlifter

Jón Páll wraz z Billem Kazmaierem i Geoffem Capesem tworzył największą trójkę strongmanów poprzedniej epoki. To motto przyświecało mu przez całe życie. Życie dość krótkie, ale spektakularne. Wywalczył tytuł World’s Strongest Man aż czterokrotnie. Tę liczbę przebił dopiero Mariusz Pudzianowski w 2008 roku. Jón zmarł na atak serca w wieku 32 lat, w trakcie wykonywania martwego ciągu. Coś musi być w tym ćwiczeniu, prawda?

Czytaj więcej

Czy dobrze rozumiesz mobility?

Kiedy parę lat temu na jednym z pierwszych w Polsce kursów podnoszenia ciężarów zapytaliśmy o rozciąganie obręczy barkowej dla osób niemających odpowiedniego zakresu ruchu do wykonania overhead squat (OHS), prowadzący zasugerował zawieszenie adepta pomiędzy drabinką a ławeczką twarzą do podłogi i dynamiczny nacisk trenera w kierunku podłoża. Prowadzący był szanowanym człowiekiem, z niewątpliwie ogromną wiedzą treningową, ale taki sposób był jedynym znanym mobility w tamtych kręgach, w owym czasie.

Czytaj więcej

Reaktywuj swój przysiad, czyli kettlebells w treningu nóg

Spór na temat „anatomii przysiadu” trwa już tak długo, że nie jestem pewna, czy kiedykolwiek się zakończy. Prawda nigdy nie jest czarno--biała a stanowiska w tej sprawie znacznie się różnią. I nie chodzi tutaj o to, że jedni mają rację, inni się mylą, ale o umiejętność zbudowania własnej opinii na temat: jaki powinien być przysiad idealny?

Czytaj więcej

Silny, szybki, sprawny

W świecie, gdzie główną miarą wartości człowieka jest wynik, życie jest bardzo brutalne i wymagające. Sport zawodowy to zupełnie inna bajka niż rekreacja, z jaką ma do czynienia 90% ogółu społeczeństwa. Tu nie ma miejsca na upodobania ani preferencje podczas treningu – na koniec dnia liczy się tylko jedno: wynik.

Czytaj więcej

Błędne myślenie o treningu funkcjonalnym

Wszystko to, co najczęściej widzimy pod kryptonimem treningu funkcjonalnego, to lekkie ćwiczenia prehabilitacyjne oraz dodatkowe, które mają swoje miejsce we właściwym treningu, ale nie są jego główną częścią. Poza tym właściwie wszystkie da się wykonać z użyciem mniej kosztownego sprzętu lub przez stosowanie odpowiednich dźwigni, jeśli chodzi o własne ciało. Zatem jak powinien wyglądać trening nazywany funkcjonalnym?

Czytaj więcej

Bezpieczny trening z kobietą w ciąży

Pracując jako trener personalny, zapewne nie raz spotkałeś się z zapytaniami dotyczącymi prowadzenia treningowego kobiet w ciąży. Mi zdarza się to dosyć często i miałam okazję pracować z klientkami, które mimo zajścia w ciążę chciały nadal kontynuować aktywny tryb życia (wliczając w to kobiety uprawiające sport profesjonalnie) oraz z takimi, które wcześniej nie pojawiały się ani na siłowni, ani na zajęciach fitness, ale stan, w którym się znajdują, zmotywował je do podjęcia pierwszego wysiłku fizycznego. Oczywiście sprawą jasną jest, że każda ciąża musi być monitorowana przez lekarza i wszelkie przeciwwskazania do wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń fizycznych bezwzględnie przestrzegane (szczególnie w pierwszym trymestrze ciąży, gdy dochodzi do poronień naturalnych, odrywania się kosmówki i innych potencjalnych zagrożeń dla płodu).

Czytaj więcej